כיצד מתחזקים מעליות בצורה נכונה?

תחזוקה נכונה של מעלית היא דבר הכרחי מאוד שיסייע בשמירה על בטיחות הנוסעים ועל תפקודה התקין. בשנים האחרונות ניתן לשמוע על לא מעט מקרים של תאונות מעלית, שרובן המכריע התרחש כתוצאה מתחזוקה לקויה. האבסורד הוא שהיה ניתן למנוע כל אחת מהתאונות הללו, דבר שממחיש עד אתה תחזוקת מעלית צריכה להיות דבר שבשגרה בכל בניין שיש בו מעלית.

כל אחד יודע כי על מנת שמעלית תוכל לפעול באופן רציף היא חייבת לעבור שתי בדיקות בשנה ולהיות תחת מעקב של חברת מעליות כזאת או אחרת. אך בכל מה שקשור לנושא של אחזקת מעליות אין אכיפה אמיתית, ולפיכך לא מעט חברות אחזקת מעליות אינן מבצעות את העבודה שלהן בצורה אפקטיבית. אז כיצד באמת תוכלו לשמור על המעלית בבניין שלכם? אנו כאן על מנת להסביר לכם.


כיצד ניתן לתחזק מעליות באופן יעיל?


בכל בניין שיש בו מעלית מחויב ועד הבניין לפנות לחברת אחזקת מעליות על מנת שתתחזק את המעלית. ברוב המקרים מדובר על החברה שהתקינה את המעלית, אך ישנם מקרים שמדובר על חברה אחרת או אפילו על אדם עצמאי שעוסק בתחום. אך תמיד חובה שיהיה טכנאי מעליות כזה או אחר שהוא זה שאליו ניתן לפנות במקרה של תקלה או בעיה עם המעלית.

כל טכנאי מעליות או חברת אחזקת מעליות תספק לכם מגוון רחב של שירותים בין היתר: בדיקת בלאי של המעלית, פעולות שונות בהתאם לקריאת הדיירים, שיפוץ של המעלית אם הדבר נדרש, אחת לכמה חודשים לבצע טיפולי אחזקה למעלית בהתאם למצב בשטח, שיפור תפעולה של המעלית בהתאם להנחיות משרד התמ"ת.

כל כמה זמן מחויבת חברת האחזקה לבצע בדיקה למעלית?


תחזוקת מעליות היא דבר חשוב כמו שציינו, ולכן החברה שמספקת לכם שירותי אחזקה צריכה לבצע בדיקה אחת לחצי שנה בהתאם להנחיות משרד התמ"ת. חשוב לציין כי אם למעלית לא בוצעה בדיקה בחצי השנה האחרונה, אסור להשתמש בה – והאחריות על השימוש בה מוטלת על כתפיו של ועד הבניין. חברת אחזקת המעליות יכולה להרות על סגירת המעלית אם וכאשר מתגלים בה ליקויים משמעותיים, כאלה שצריכים תיקון מקיף ואפקטיבי.

עליכם לוודא כי חברת אחזקת המעליות ששכרתם עונה לקריאות שלכם בתוך זמן קצר והטכנאים שלה מגיעים באופן שוטף במועדים הקבועים – אחת לחצי שנה. כך תוכלו לדעת כי מדובר על חברת מעליות ברמה גבוהה.

 

האם ישנן הטבות שתוכלו לקבל מאותן חברות אחזקת מעליות?


בוודאי שכן! כיום חברות אחזקת מעליות מתחרות על הלב שלכם, ורוצות שתבחרו בהן על פני כל שאר החברות הנמצאות בתחום. לכן הם יציעו לכם שירות 24 שעות ביממה ללא תוספת תשלום, ביטוחים שונים לנוסעים המשתמשים במעלית, שירותי החלפת חלפים ללא תשלום נוסף וכן הלאה.

אם אתם מחפשים חברות אחזקת מעליות, השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר תוך זמן קצר

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »