תחזוקת מעליות נכונה

המעלית היא אחד מהשירותים השכיחים ביותר בכל בניין מגורים בעת הנוכחית, ולפיכך חשוב מאוד לדאוג שהיא תפעל בצורה תקינה ובאופן שוטף. על מנת שמעלית תעבוד בצורה תקינה לאורך זמן, תידרש פעולת תחזוקת מעליות נכונה באופן חודשי או תקופתי על פי החוק.

בדיוק על מנת לבצע תחזוקת מעליות נכונה ישנן חברות שזה כל הייעוד שלהן. הן אלה שיבצעו את עבודות התחזוקה השוטפות של המעלית, וכל זאת על מנת שהיא תמשיך לעבוד כרגיל. חשוב לציין כי ברגע שמעלית מתחזוקת כנדרש, הסיכוי שתגלו תקלות מורכבות ובעייתיות יורד בצורה משמעותית – כך שתוכלו להיות רגועים ולחסוך לקופת הועד לא מעט כסף. יתרה מכך, תוכלו למנוע מצבים שבהם המעלית נתקעת דבר שעלול לסכן את האנשים המשתמשים בה.


מי אחראי לממן את תחזוקת המעלית?


כמו שאמרנו תחזוקת מעלית היא דבר חשוב מאוד, אך אחת מהשאלות השכיחות ביותר הינה – מי נדרש לממן את תחזוקת המעלית? התשובה לכך היא כמובן דיירי הבניין, שצריך לשלם את תשלום ועד הבית שנועד בין היתר על מנת לממן את תחזוקת המעלית.

חשוב לציין כי בבניינים חדשים בהם מותקנות מעליות חדשות מחויב היצרן לספק תחזוקה שוטפת למעלית במשך 6 חודשים ללא תשלום מצד הדיירים. ורק לאחר כ-6 חודשים נדרשים הדיירים וכמובן ועד הבניין להיות אחראים על תחזוקת המעלית השוטפת.

 

אילו פעולות מתבצעות בעת תחזוקת המעלית?


ברוב המקרים נדרש לבצע תחזוקה של המעלית בכל 8 שבועות, אך ישנם מקרים שבהם ניתן לעשות זאת במרווחים גדולים יותר. בין השירותים השונים שמתבצעים בתחזוקת המעלית תוכלו למצוא:

  1. בדיקת בלאי המעלית והחלפת כל החלקים הנדרשים בהתאם לממצאים
  2. בדיקה כוללת של כל המעלית והחלפת החלקים בהתאם למצב בשטח
  3. בדיקת תקינות של רכיבי מערכת המעלית והחלפתם במידת הצורך
  4. בדיקת המנוע וטיפולים שונים על מנת לשמור אותו תקין
  5. ניקיון מקיף לכל המנגנונים של המעלית על מנת לשמרם
  6. חיזוק הברגים במנגנוני המעלית 
  7. בדיקת שמן במעלית והוספת שמן במידת הצורך

 

אילו עוד שירותים ניתן לקבל מחברת אחזקת מעליות?


מלבד שירותי תחזוקה רגילים, חברת תחזוקת מעליות מספקת עוד מספר שירותים שחשוב תהיו מודעים אליהם. במקרה שבו המעלית נתקעת, חברת תחזוקת מעליות מחויבת לחלץ אותם בכל יום ובכל שעה. חברת תחזוקת מעליות מחויבת לספק לוועד הבניין ולדיריי הבניין הדרכה של התנהגות נכונה בזמן שהמעלית נתקעת. החברה יכולה לספק גם שירותי תיקון ושיפוץ למעלית במידת הצורך. החברה יכולה לספק גם ביטוח תחזוקת מעליות.

 

מדוע חשוב שיהיה ביטוח מעלית?


אחד מהשירותים השכיחים ביותר שתוכלו לקבל מחברת תחזוקת מעליות זה ביטוח מעלית. מדובר על אחד מהביטוחים החשובים ביותר, בטח אם יש בבניין שלכם מעלית ישנה. חשוב לציין כי רוב ביטוחי המעלית אינם כוללים בתוכם נזקי

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »