איך מחשבים את דמי ועד הבית

דמי ועד הבית הם כספים שמשלם כל דייר בבניין משותף לקופה הכללית של הדיירים. באמצעות קופה זו משלמים את כל ההוצאות המשותפות של כלל דיירי הבניין.

וועד הבית של הבניין

דיירי הבניין ממנים בדרך כלל נציג או כמה נציגים שיהיו וועד הבניין ויטפלו בכל העניינים השוטפים שקורים בבניין. אם מדובר במבנה חדש, או במבנה וותיק, נקבע סכום חודשי קבוע שיכסה את כל העלויות הקבועות בבניין המשותף כמו לדוגמה:

  • אחזקת המעלית, שירות שנתי, ביטוח, עלויות מהנדס שבודק את המעלית אחת לחצי שנה.
  • תשלום עבור עלויות החשמל המשותף עבור הלובי והמדרגות.
  • כיסוי תקלות שונות כמו אינסטלציה או חשמל אשר נוגעות לשטחים המשותפים.
  • כיסוי עלויות של איטום הגג שמבצעים אחת לכמה שנים.
  • תשלום לחברת ניקיון או לאדם פרטי אשר מנקה את המבואה ואת חדרי המדרגות.
  • תשלום לגנן שמטפח את הגינה המשותפת.
  • עלויות לא צפויות הקשורות ברכוש המשותף.

קביעת עלויות חודשיות קבועות

וועד הבית קובע כמה יהיה התשלום החודשי של כל דייר ללא קשר לגודלה של הדירה שלו. כל הדיירים משלמים סכום זהה, הן אם מדובר בנכס שבבעלותם והן אם מדובר בנכס שהם שוכרים.

אנשי וועד הבית מחשבים את כל העלויות הקבועות החודשיות והשנתיות כדי לדעת מהי העלות השנתית הכוללת של ההוצאות הקבועות. מכיוון שיש גם הוצאות לא צפויות כמו תקלה במרזב או בקולטים, מוסיפים לסכום הכללי סכום נוסף, כדי שיהיה כיסוי למקרים החריגים הללו.

בדרך זו בקופת וועד הבית יש די כסף לטיפול בכל העלויות השוטפות וגם נצבר כסף למקרי חירום. כאשר התחשיב נעשה באופן ראוי ונכון חשבונאית, קופת הוועד יכולה לממן את העלויות הלא צפויות.

זוהי הדרך הנוחה והנכונה לעבודה השוטפת. אילו וועד הבית היה גובה כספים באופן מדויק רק עבור ההוצאות הקבועות, בכל ענין חריג היו צריכים לאסוף שוב כסף מכל הדיירים שזה כאב ראש לא קטן וצורת התנהלות מיותרת.

במקרים מסוג זה אם יש לדוגמה תיקון דחוף של המעלית שהוא מעבר לשירות השוטף ולא כלול באחריות כמו חלפים מיוחדים ואין מספיק כסף בקופת הוועד, לא יבוצע התיקון עד שכל הדיירים לא ישלמו וכך המעלית לא תפעל כמה ימים. במבחן המציאות זו התנהלות לא מתאימה לניהול בית משותף.

רכישת דירה חדשה או יד שנייה

כל אדם שרוכש דירה חדשה או יד שנייה, אמור לדעת מהן ההתחייבויות החודשיות שלו ולכן כאשר בוחנים דירות למכירה בקריות נחשפים לכמה אופציות של דירות וגם לעלויות שונות של דמי וועד הבית בכל חודש. בבניינים ישנים שאין בהם מעליות התשלום הוא דרך כלל נמוך. בבניינים חדשים יותר שהם רבי קומות, העלות בדרך כלל הרבה יותר גבוהה לאור העלויות החודשיות והשנתיות השוטפות.

 

 

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »