האם ניתן להשתמש במעלית לבניין כמעלית משא?

בבניינים פרטיים מסוימים עולה הצורך לשימוש במעלית לצורכי נשיאת סחורה או ציוד. האם מדובר בדבר בטיחותי ומאושר? במאמר זה נסביר מתי יהיה ניתן להשתמש במעלית לבניין בתור מעלית משא. 

מעלית משא

מעלית משא היא מעלית האמורה להעביר סחורות במשקלים מסוימים המוגדרים מראש כל מעלית.

לעצים כאשר משתמשים במעליות בבניין כמעליות משא נוצרות בעיות שיכולות לפגום במעלית, לכן חשוב מאוד להסתכל על מגבלת המשקל בכל מעלית ומעלית לפני שמשתמשים בה על מנת להעביר סחורות.

מעליות משא למחסנים גדולים למשל לא יכולות להיות מעליות ביתיות שכן עליהן להיות בגודל מסוים שיוכל להכיל את הארגזים אותם יש להעביר מקומה לקומה.

מעליות משא הידראוליות 

מעליות משא הידראוליות הן מעליות הפועלות על ידי מערכת הכוללת משאבה אשר מאזנת את מידת הלחץ הנתון לכל רגע על מנת לוודא כי המעלית אכן תעמוד במשקל אותו היא נושאת. מעליות אלו הן אידיאליות לנשיאת משקלים כבדים ולכן מחסנים רבים בוחרים להשתמש במעליות הפועלות על מנגנון הידראולי. יתרון משמעותי למעליות הידראוליות היא שניתן למקם אותם בכל מקום ללא צורך במערכת של חדר מעליות, שכן מדובר במנגנון נפרד העובד על לחץ.

מעליות משא לעסקים הדורשות משקלים קלים יותר לא בהכרח יבחרו במעליות הידראוליות שכן יש מגבלות על הקמתן כמו גובה הבניין וכי האפקטיביות שלהן באה לידי ביטוי במשקלים מסיביים.

התקנת מעלית משא

התקנת מעלית משא צריכה להיעשות על ידי בעל מקצוע מומחה שיודע בדיוק מה הם תקני הבטיחות ומה היא ההתקנה האידיאלית עבור כל סוג מעלית.

מעלית בבניין מגורים למשל היא מעלית שאין בה צורך לנשיאת משקלים קיצוניים ולכן ההתקנה שלה תיעשה בצורה שונה ממעלית משא.

ודאו כי אתם פונים לבעל מקצוע שמתמחה בסוג המעלית אותה אתם רוצים להתקין – אם למשל מדובר במעלית הידראולית נדרש ידע מקיף על המנגנון ולא כדאי להתפשר על בעל מקצוע שאינו מנוסה בהתקנה של מעליות מסוג זה.

מתי מעלית לבניין יכולה להיות מעלית משא?

אם בבניין שלכם מוקמת מעלית שאתם יודעים כי היא פועלת על מערכת הידראולית המותאמת לנשיאת משקלים, ניתן יהיה להשתמש בה גם כמעלית לנשיאת סחורה – כמובן עד גובה המשקל המקסימלי אותו המעלית יכולה לשאת.

אם אתם אינכם בטוחים אם ניתן להשתמש במעלית כמעלית משא ודאו זאת עם חברת ההתקנה על מנת למנוע תקלות או מקרים לא נעימים בהם השימוש במעלית הוא לא נכון ומזיק.

אם אתם רוצים להשתמש במעלית בבניין באופן קבוע כמעלית משא כדאי לברר לעומק את מצב המעלית הנוכחי, יכול להיות שלמרות שמדובר במעלית היכולה לשאת משקלים לא כדאי להעמיס עליה יתר על המידה בגלל מצבה הנוכחי.

בכל אופן, היו זהירים כאשר אתם מעמיסים משקלים כבדים למעלית, והשתדלו לעבוד לפי הוראות המתקין.

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »