בחירת המעלית המתאימה ביותר עבורכם

בעבר התקנת מעלית בבניין מגורים הייתה נחשבת דבר יקר מאוד, והיא הייתה מנת חלקם של בנייני היוקרה בלבד. כיום תמונת המצב שונה לחלוטין, וניתן לראות כי כמעט בכל בנייני המגורים ישנה מעלית – בין אם מעלית חיצונית או מעלית פנימית. לאחר התקנת המעלית כל מה שיישאר לכם לעשות זה רק לבחור חברת אחזקת מעליות ולוודא כי אחת לחצי שנה יגיע טכנאי על מנת לבחון את תקינות המעלית.

אך במאמר הבא אנו רוצים לעסוק דווקא בנושא של בחירת המעלית. איזה סוג של מעלית תהיה המושלמת עבורכם ועבור כל דיירי הבניין? כיום ההיצע כל כך גדול, ויש לכם את הכוח לבחור את המעלית המושלמת עבורכם.


איזה סוגי מעליות קיימות?


הבחירה הראשונה שלכם תהיה לבחור את סוג המעלית הרלוונטית, עוד לפני שתבחרו את העיצוב שלה. כיום קיימים שלושה סוגים עיקריים של מעליות, ועל מנת שתוכלו להבין את ההבדלים בניהם אנו נרחיב על כל סוג וסוג. כך תוכלו לדעת שאתם עושים את הבחירה המושלמת עבורכם.

  • מעלית חשמלית – מדובר על מעלית שבעצם מתבססת בכל פעולה שלה על צריכת חשמל. המעליות החדשות גם מגיעות עם מערכת חילוץ עצמי בזמן של הפסקת חשמל שהמעלית תהיה מושבתת. המעלית הזאת מיועדת בעיקר עבור בניינים רבי קומות מכיוון שהיא מהירה יותר מאשר שאר סוגי המעליות. המעלית הזאת לרוב גם יכולה לעמוד בעומסים כבדים יותר מאשר האפשרויות האחרות שעומדות לרשותכם. החסרונות העיקריים של מעלית חשמלית הן שהיא מתבססת על צריכת חשמל והיא מחייבת אתכם להתקין חדר מכונות מעל למעלית עצמה.

  • מעלית הידראולית – מדובר על סוג המעלית הנפוץ ביותר לבנייני מגורים מכיוון שהיא מתאימה לבניינים הרגילים בעיקר. המעלית מיועדת לגובה מקסימאלי של 20 מטר, והיא נעה במהירות של 1-0.3 מטר לשנייה. היתרון המשמעותי ביותר של מעלית הידראולית לעומת שאר הסוגים זה שהיא לא מחייבת אתכם להתקין חדר מכונות מעל למעלית עצמה. המעלית עצמה פועלת בצורה שקטה מאוד, והיא נחשבת למעלית אמינה ובטוחה במיוחד. החיסרון הבולט ביותר של המעלית הזאת זה שהיא איננה מיועדת לבניינים רבי קומות מכיוון שהיא איטית בהשוואה למעלית החשמלית.

  • מעלית  MRL– מדובר על סוג המעלית היא פחות נפוץ, אך עדיין כדאי לדבר גם עליו. המעלית הזאת מיועדת לבניינים מכל הסוגים מכיוון שהיא איננה מוגבלת למספר מוגדר של קומות. המעלית הזאת מהירה בהשוואה למעלית הידראולית והיא נעה במהירות של 1.75-1 מטר לשנייה. מכיוון שהמעלית הזאת משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת יחסית היא יותר יקרה מכל שאר האופציות, ולכן נדיר מאוד לראות אותה מותקנת בבנייני מגורים. 

 

איזה עיצוב תוכלו לבחור למעלית שלכם?


אחרי שבחרתם את סוג המעלית שבה תשתמשו, כעת אתם צריכים לבחור את העיצוב של המעלית. חשוב מאוד שתבחרו עיצוב שכל דיירי הבניין יהיו בעדו, כך גם השהות הקצרה בתוך המעלית תוכל לעבור בצורה נעימה. לפעמים אתם תמצאו את עצמכם מבלים לא מעט בתוך המעלית, ותמיד נחמד שיש בה עיצוב מרענן שאתם מתחברים אליו.

  • הקירות של המעלית יכולות להיות עשויות פורמייקה מפורזלת או פורמייקה בשילוב נירוסטה. אם יש לכם תקציב גבוה יותר תוכלו אפילו להתקין קירות עשויים משיש.

  • הרצפה של המעלית לרוב תהיה מותקנת מגומי, אך ישנה אפשרות להתקין שיש 6 מ"מ ייחודי על מנת להפוך את המעלית למיוחדת ומרשימה הרבה יותר.

  • התקרה לרוב גם יכולה להיות עשויה מנירוסטה או משיש, כל זאת בהתאם לתקציב שלכם. בנוסף חשוב לבחור בתאורה שלא מסנוורת את הדיירים ונוחה לשהות ממושכת.

  • פאנל הכפתורים צריך להיות מיוחד על מנת להוסיף מראה מעניין למעלית. בנוסף חשוב שיהיו בו כפתורים עם מספרים עבור עיוורים.

  • כמובן שהרשימה לא נגמרת ותוכלו למצוא עוד שלל עיצובים מרשימים למעלית, כל זאת בהתאם לדרישות או לצרכים שלכם.

 

אנו ממליצים לכם להתייעץ עם צוות המומחים שלנו על מנת שתוכלו לקבל את המעלית המושלמת עבורכם. כאשר אנו מדברים על המעלית המושלמת אנו מתכוונים לכך שתבחרו את סוג המעלית הנכון ואת העיצוב שמתאים לכל דיירי הבניין. כל זאת בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם, ובהתאם למצב הקיים בבניין שלכם שגם הוא צריך להילקח בחשבון לכל אורך הדרך.

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »