חומרים מקצועיים לתחזוקת מעליות

מי שהתרגל למעלית בבניין לא יכול לדמיין את החיים שלו בלי מעלית. לסחוב את הקניות במדרגות, לשבור את הגב, להגיע עייף לדירה. מעלית תורמת לאיכות החיים וכמו כל מוצר מכאני דורשת תחזוקה לאורך זמן ולא רק שהמעלית מתקלקלת אלא באופן שוטף על מנת להבטיח פעילות תקינה ובטוחה.
התחזוקה כוללת בדיקת בטיחות וכן טיפול בחדר המכונות, הפיר, המסילות, ניקוי, חיזוק ברגים, החלפת רכיבים שנשחקו, ויסות התנעה ועצירה, שמירה על כל המנגנונים. חשוב להפקיד את תחזוקתה בידיה של חברה מקצועית המתמחה בתחום ומציעה שירותי תחזוקה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
חלק בלתי נפרד מאחזקת המעלית קשור בניקיון המעלית כך שגם תהיה נעימה לשהייה ושימוש וגם יעילה ותעבוד בצורה תקינה ובטוחה. בשוק קיימים חומרי ניקיון ייעודים המתאימים לתחזוקת מעליות ובתקופה מאתגרת זו של המגיפה המשתוללת חשוב גם לחטא את המעלית תוך שימוש בחומרים . לפניכם הכרות עם תכשירים וחומרים שנמצאים בשימוש בכל הנוגע לתחזוקת המעלית.

ניקיון יעיל של נירוסטה במעלית

מרבית המעליות עשויות מנירוסטה שנחשבת לחומר עמיד, חזק, קל משקל ואסתטי, אך עם כל היתרונות שלו חשוב מאוד לדעת לשמור על ניקיון וליטוש הנירוסטה כך שהמעלית תראה כמו חדשה. איך מנקים חלודה על נירוסטה ? עם חומר ללא אקונומיקה וללא אמוניה שנחשב בטוח ויעיל ויכול להסיר שאריות משמנים ולכלוך כאשר יש להימנע מגירוד הנירוסטה, שריטות או שפשוף ולכן כדאי להשתמש בספוג ייחודי שמתאים לחומר זה, מגבת מיקרופייבר או ספוג רך. כדי להסיר קורוזיה וחלודה אפשר להשתמש בחומר ייחודי להסרת חלודה המבוסס על ממיסים, אינהיבטורים ומים. כאשר כיום יש חומרים ידידותיים למשתמש ולסביבה, שאינם דליקים, חסרי ריח וחסכוניים להפליא כיוון שהם ניתנים לדילול במים. חשוב מאוד להקפיד על אופן היישום כאשר לרוב היישום הוא באמצעות ריסוס או הברשה ויש להמתין לייבוש כך שרצוי לא להשתמש במעלית בזמן עד הייבוש.
בעונת הגשמים במיוחד יש חשש ופוטנציאל להיווצרות עובש שעשוי לגרום לריח לא נעים וגם לקשיי נשימה וחשוב להסירו ולמנוע את היווצרותו. יש להשתמש בתכשיר מסיר עובש מקצועי שיכול גם לקטול טחב, פטריות וחיידקים ולמנוע את חזרתם על ידי כך שהוא מחסל את הנבגים. תכשירים אלה הינם בעלי כושר חדירה גבוה והמסת שומנים ויכולים גם לנטרל ריחות לא נעימים שנפוצים בעקבות העובש כאשר אפשר ליישם את השימוש בחומר הן על אבן ושיש ופלסטיק חומרים הנפוצים במעליות והוא בעל יכולת להסיר לכלוך קשה וכתמים מלבד העובש עצמו.

ציפוי אנטי בקטריאלי שעושה הבדל גדול

כדי לשמור על המתכת במעלית נהוג גם להשתמש בציפוי אנטי בקטריאלי והוא רלבנטי ליישום על כל משטח שעשוי מנירוסטה במעלית כמו ידיות, לחצנים, חיפוי. הציפוי האנטי בקטריאלי מבוסס על טכנולוגיה מיוחדת שמגנה על המתכת מפני בלאיי, חלודה ונזקים סביבתיים והיופי הוא שהשכבה של הציפוי הינה בעלת גמישות שמאפשרת לה להתפשט ולהתכווץ עם המתכת ובטמפרטורות שונות כך שהיא מתאימה למעלית בבניין בכל מזג אוויר ואפשר לנקות אותה במים וכך להימנע משימוש בכל מני מסירי שומנים, חומצות או כימיקלים ובנוסף, הציפוי דוחה מזהמים שונים ומעלה את רמת הסטריליזציה של המעלית – יתרון משמעותי בימי הקורונה.

חשוב מאוד להקפיד גם על ניקיון של מסילות המעלית שנחשב לפרויקט מאתגר בשל הפסולת הרבה הנתפסת בסדקי המסילה והקושי לטאטא את הלכלוך המצטבר. ניתן להשתמש בחומרים על מסיר שומנים שמשחרר את הצטברות הפסולת ומסייע בניקוי המסילות.

טיב ויעילות התחזוקה של המעלית נקבעים על ידי שימוש בתכשירים עוצמתיים אך גם בפעילות של צוות מיומן בעל הידע והניסיון הדרושים לניקוי אינטנסיבי של המעלית. פנו לחברת תחזוקת מעליות אמינה ומומלצת שתבצע עבורכם את העבודה.

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »