טיפים לעיצוב לובי בניין

לובי של בניין הוא חלון הראווה של כל מבנה, הן אם מדובר בבניין מגורים והן אם מדובר בבניין משרדים. לכן הדיירים והמתכננים מקדישים תשומת לב רבה לנראותו של הלובי ולאחר הקמתו גם לתחזוקה שלו.

עיצוב של המבואה בבניין מגורים

בעת תכנון המבואה, המתכנן חושב אילו אלמנטים יהיו נחוצים במיקום זה, כמו ספות ישיבה, עציצים, מעבר נוח למעליות ולתיבות הדואר, מיקום מרכזי עבור הדלפק של השומר ואקססוריז שונים על הקירות.

החשיבה היא מנקודת האדם שמגיע לבניין הן אם מדובר בבעל הנכס או באורח, מה הוא רואה? ואיך הוא יגיע בנוחות מרבית לאזור המעליות. המסלול שהוא עובר אמור להיות מרחב פתוח ללא מחסומים כלשהם. זו הסיבה שמתכננים מצד אחד את מסלול ההליכה מדלת הכניסה עד המעליות שתהיה פנויה ואת כל שאר האלמנטים מציבים במיקומים שהם מחוץ לנתיב ההליכה.

אפשר להניח ספות נעימות ונוחות, שולחן וכמה כסאות כך שיהיה לדיירים נוח לשבת בלובי כשהם ממתינים לחבר שיגיע מדירתו, או כאשר הם ממתינים להסעה והדבר לוקח לא אחת דקות ארוכות עד שהמכונית מגיעה וכך הם ממתינים בניחותא בלובי עד הגעתה של ההסעה.

אפשר להציב ברחבי החלל גם עציצים או אדניות גדולות ובהן צמחייה ירוקה או פרחים. המראה הטבעי משמח תמיד כל אדם שנכנס ללובי, גם כשהוא רואה זאת כמה פעמים ביום ולכן הצבעוניות והחיוניות הזו חשובה מאד.

עיצוב של המבואה בבניין משרדים

לנראות של הלובי במגדלי משרדים קיימת חשיבות רבה מאד. כשמגיעים לבניין לקוחות או אורחים בפעם הראשונה נוצר רושם ראשוני שהוא משמעותי ביותר עבור המשך הדרך. אם הלובי נראה אקסקלוסיבי, אלגנטי וברמה גבוהה ברור לאורח שהוא הגיע למקום איכותי ושכך מתנהלים גם המשרדים בקומות השונות. אך אם הוא יגיע ויראה לובי מוזנח ולא מתוחזק, התחושה תהיה בדיוק הפוכה.

בבנייני המשרדים החדשים שבהם קיימים משרדים למכירה בעפולה בוצע תכנון יוצא דופן על ידי אדריכלים שתחום ההתמקצעות שלהם הוא תכנון של מבואה. לכל לובי יש את הצביון שלו בהתאם לסוג המבנה ולמטרות שלו. כשמדובר בבניינים שיש בהם משרדים עסקיים בתחומים שונים מעניקים תשומת לב מיוחדת לנוחות של המבקרים.

דלפק גדול שמאחוריו יושב השומר יקדם את פניו, יוצבו שלטים ברורים לגבי המיקום של כל אחד מהמשרדים בקומות השונות כך שלאורח יהיה קל מאד למצוא את המשרד שאליו הוא אמור להגיע. כמו כן יהיה נוח מאד להגיע באמצעות המעלית מהחניונים, לעבור דרך הלובי ולעלות במעלית הבניין לקומה הנדרשת.

במבואה מציבים בדרך כלל אדניות גדולות עם צמחייה ירוקה כדי לחוש את הטבע באמצע החלל האורבני. כמו כן שולחנות וכיסאות מעוצבים או לחלופין ספות נוחות לישיבות עם הלקוחות ועל קירות הלובי יוצבו יצירות אמנות ייחודיות.

 

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »