מאחזי יד מנירוסטה

דמיינו לרגע את הסיטואציה הבאה: אתם יורדים במדרגות, לפתע נתקפתם סחרחורת או איבדתם כיוון, באופן אינסטינקטיבי בוודאי תושיטו יד למאחז היד הצמוד שיסייע לכם לחזור ליציבות הנדרשת להמשך ירידה בטוחה במדרגות.

אתם לא לבד. רבים נתמכים במאחזי היד המופיעים במגוון מקומות במרחב הציבורי בין אם בחדר המדרגות, במעלית, במרפסת. מאחזי יד עוזרים למי שיש לו קושי בניידות ולכל אחד שמעדיף לאחוז במשהו בסביבה בה הוא זקוק ל"עוגן" בטיחותי. כמו כן, מאחזי יד מאסיביים ודומיננטיים תוחמים אזורים ספציפיים ומשרטטים את הגבולות בין פנים לחוץ. לדוגמא, בהפרדה בין שטח הכניסה לבית או בין שביל הגישה ומשטח החנייה, בקצה המרפסת וכדומה.

מתכננים מאחזים על פי התקנים
אין ספק שלתכנון ולבנייה של מאחזי יד חשיבות רבה בבטיחות ובהצלת חיים, בסיוע ותמיכה. מאחזי יד מהווים גם אלמנט עיצובי וחשוב לתכנן ולייצר אותם כמו כמובן להתקינם על פי התקנים המחמירים ביותר. על פי התקן הישראלי, גובה מאחז היד המינימלי הינו 105 ס"מ למעט לאורך החלק המשופע במדרגות שם גובהו צריך להיות מינימום 90 ס"מ. חשוב לשים לב שהגובה נמדד למעשה מהמקום שיכול לשמש מדרך רגל. בכל הנוגע למרווחים חשוב לדאוג שלא ניתן יהיה להעביר כדור קשיח בקוטר 10 ס"מ וכשמדובר בשני אלמנטים אופקיים יש להקפיד על כך שהמרווח בין האלמנט העליון לתחתון יהיה מינימום 90 ס"מ.

סודות הנירוסטה בייצור מאחזי יד
לחומר ממנו עשוי מאחז היד חשיבות רבה כאשר הנירוסטה היא שחקנית מובילה בתחום. הנירוסטה נחשבת לחומר חזק ששומר על יציבות – אלמנט קריטי בכל הנוגע מאחזי יד ומעקות מנירוסטה. כמו כן, היא בעלת עמידות גבוהה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים לכאן או לכאן, בין אם מדובר בחורף גשום וקר או בקיץ חם ולחץ והיא עמידה גם בפני קרני UV  ודורשת תחזוקה מינימלית כך שניתן לשמור על מאחז היד המתכתי לאורך שנים והוא יראה כמעט כמו חדש גם כעבור תקופה ארוכה.

הנירוסטה היא גם חומר מבודד שמגיב בצורה טובה לכימיקלים, שמנים ומסיסים, אינו צובר אבק והיות וניתן למחזר את המתכת היא גם נחשבת לחומר ידידותי לסביבה.

החוזק שלה מאפשר לייצר מאחזי יד מנירוסטה שגם עומדים בעומס רב כך שאפילו אם יפעילו עליהם משקל כבד יחסית הם יישארו יציבים במקומם. ניתן לראות גם מאחזי יד מחומרים קשיחים וחזקים נוספים דוגמת ברזל ונירוסטה ובכל מקרה להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום על מנת לבחור את החומר המתאים ביותר לפי הצרכים, התקנות וכמובן התקציב.

מאחזי יד אומנותיים והתקנה בסטנדרטים גבוהים
מאחזי היד העכשוויים מוסיפים קסם וטאץ' לכל סביבה בין אם מדובר בחוץ או פנים, בבית פרטי, בניין משותף או מרחב ציבורי והמתכת על אף החוזק שלה היא בעלת גמישות עיצובית מרשימה כך שניתן ליצור ממנה מאחזי יד מיוחדים בהתאמה אישית. כמו למשל, מאחזים דקורטיביים ואומנותיים בצבעוניות הנקבעת על פי הרקע של החלל או הגוון המבוקש, טקסטורה מיוחדת, קווים ליניאריים בשיק מינימליסטי תעשייתי או להפך קווים גיאומטריים מתפתלים במראה זורם, סגנון אלגנטי, כפרי או מודרני חם. כל עוד מאחז היד עומד בתקן ומשרת בנאמנות את המשתמשים – אין גבול לדמיון.
בכל הנוגע למאחזי יד, אל תתפשרו על הטוב ביותר. חשוב מאוד לפנות מראש לחברה המייצרת מאחזי יד על פי התקנים המחמירים ולתכנן ולאפיין עמה את מאחזי היד כך שיתאימו מצד אחד לסגנון העיצובי המבוקש בין אם הוא בקונטרסט לרקע או מתמזג בהרמוניה עם המרחב וכמובן שהפיתוח יהיה על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר וההתקנה אף היא תבוצע על פי התקנות תוך שמירה על עמידות, גישה נוחה ובטיחות.

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »