מצבה הפיזי של מעלית קיימת בבניין ישן

מעלית 

אדם שמעוניין לרכוש דירה בבניין ישן בוחן את מצבה של הדירה הזו מכל כיוון אפשרי ובמקרים רבים מזמין גם מהנדס שיבצע בדיקת בדק בית כדי לבחון את כל המכלול. מעבר למצבה של הדירה, הלקוח בוחן גם את השטחים הציבוריים כמו הלובי, חדר המדרגות והמעלית המשותפת. מצבה של המעלית הוא נושא מהותי כיוון שאם היא לא תקינה ויש בה תקלות חוזרות ונשנות, קיימת סבירות שעלויות האחזקה, התיקון ואולי אף החלפת מעלית יפלו על כל הדיירים, כולל על הדייר החדש. מכיוון  שמדובר בסכומי כסף שהם מאד משמעותיים, הם בסופו של דבר, ייקרו באופן מהותי את ערך הדירה שנרכשה.

כאשר מדובר בנושא של מכירת דירה בעל הנכס מיידע את הלקוח אם קיימת מעלית במבנה ואם כן מה מצבה. יש מקרים שמדובר במעלית חדשה יחסית או מעלית ששופצה לאחרונה ובאופציות הללו הקונה מבין שהמעלית מתוחזקת באופן ראוי ולכן קיימת סבירות שלא יהיו בה תקלות מהותיות בתקופה הקרובה. במצב מסוג זה, נתון זה לא ישנה עבורו את סך העלויות שישלם בעת קניית הנכס. 

מעלית במבנה של תמ"א 38 

במבנים שקיבלו אישור לביצוע פרויקט של תמ"א 38, מבצעים כמה פעולות אקוטיות כמו חיזוק יסודות הבניין בהתאם להנחיות של המהנדסים והוספת כמה קומות בהתאם לנתונים החדשים של חוזק הבניין. בנוסף לכך בבניינים מסוג זה שכבר עוברים שינוי, מבצעים גם כמה פעולות הנדסיות נוספות כיוון שבדרך כלל מדובר במבנים ישנים, שהוקמו לפני עשרות שנים.

בהתאם לרצונם של הדיירים, להחלטות שלהם ולמבנה הגיאומטרי של הבניין, מבצעים הוספה של מעלית בבניינים שאין בהם מעלית כלל והדיירים עולים כל יום לקומה השלישית ולקומה הרביעית ברגל וכשמדובר באנשים מבוגרים, המשימה הופכת לקשה מיום ליום. בנוסף לכך במידת האפשר מוסיפים מרפסת שמש וחדר שהוא ממ"ד, שיהיה לבעלי הנכס עבור כל תרחיש.

מעלית ביתית

בבתים פרטיים רבים הקימו בשנים האחרונות מעלית ביתית כדי לאפשר הגעה נוחה מקומת הכניסה לאחת מהקומות האחרות של המבנה. המטרה היא להקל על בני הבית ובמיוחד על המבוגרים שבהם שקשה להם לעלות ולרדת הרבה מאד פעמים במהלך היום. כאשר יש מעלית ביתית הם נכנסים לתוכה ועולים או יורדים בהתאם לצורך שלהם. 

תחזוקה של מעלית 

כאשר יש מעלית או כמה מעליות במבנה מגורים או במבנה משרדים, נושא האחזקה שלהן הוא חשוב ביותר כדי לשמור על בטיחותם של כל המשתמשים בה. הצוותים המקצועיים מגיעים לעת לעת ומבצעים בדיקה מקיפה ומעמיקה בכל רחבי המעלית ובכל מה שקשור לתפקוד התקין שלה. 

מעבר לכך מגיע אחת לחצי שנה מהנדס בודק מומחה שבוחן אותה באופן מדוקדק ואם הכול תקין הוא מאשר את המשך הפעלתה. אם יש להערכתו בעיה כלשהי, בסמכותו לקרקע את המעלית ולא לאפשר עליה וירידה וזאת כדי למנוע אסון.

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »