נדלן מסחרי – במה מדובר

כאשר מדברים על נדל"ן מסחרי הכוונה היא לאותם נכסי נדל"ן אשר אינם משמשים למגורים. נדל"ן מסחרי יכול להיות משרד, מחסנים, תחנת דלק, בית מלון בחו"ל, מבנים לצורכי תעשייה ועוד.

מצד אחד, מדובר בעסקאות מורכבות יותר אשר יכולות להיות מסוכנות יותר, ומצד שני, התשואות והרווחים עשויים להיות גבוהים יותר מעסקאות של נדל"ן מגורים. כמה?  מומחים אומרים כי תשואה מוצלחת בדירה להשקעה תהיה כ 4% בשנה ואילו עבור נדל"ן מסחרי, תשואה מוצלחת יכולה להיות גם 10%.

 

איך משקיעים בנדל"ן מסחרי

 

  1. קבלו השכלה בתחום – גם אם מדובר ב"תחביב" שברצונכם לפתח, בקיאות בנושא, יכולה לעשות את ההבדל בין עסקה מוצלחת לבין חור גדול בכיס. אין זה אומר שעליכם לקחת את הקורס היוקרתי שנפתח בחודש הבא (למרות שזה יכול להיות רעיון לא רע), אלא לכל הפחות, פתחו מספר מקורות ידע באינטרנט, ואולי אף רכשו ספר מוכר בנושא. ככל שתהיו יותר בקיאים, כך תוכלו להמנע מרמאים, ואולי אף לזהות את ההזדמנות הגדולה הבאה. מקורות מומלצים להתחלה יכולים להיות: חדשות גוגל, יד2, גלובס וכלכליסט.
  2. ליווי וייעוץ – "בעולם הפרא שם בחוץ, יהיה זה לא פחות משגעון, ללכת לטייל לבד". מדובר במשפט מאוד רלוונטי לעולם הנדל"ן המסחרי. עם כרישים גדולים שמסתובבים, ויודעים את העבודה, ההחלטה לקנות או לבצע עסקת נדל"ן מסחרי לגמרי לבד, היא סיכון לא קטן.  לכן, מומלץ לקחת ליווי וייעוץ של מומחים, אותם כרישים שמעבר להשקעות הפרטיות שלהם, הם מסייעים לאנשים נוספים, כמוכם, לעשות את ההחלטה הנכונה.
  3. התמחו במיקום – יש הבדל גדול בין נדל"ן מסחרי בארץ או בעולם, במרכז תל אביב, בחדרה או באילת. ככל שתכירו מקום יותר לעומק, תכירו את הפרויקטים העתידיים להבנות בו ואת מצב הקרקע והנכסים, כך גדלים הסיכויים שתוכלו לזהות עסקת נדל"ן מסחרי מעולה, כאשר היא תצוץ בפניכם. התמחות במיקום, יכולה להבדיל אתכם בין אלפי "החובבנים" לבין אותם כרישים שיודעים לזהות הזדמנות מצוינת.

 

רפאל נדל"ן

 

קבוצת רפאל הינה חברת נדל”ן מובילה בתחומה בבעלותו של היזם ומנכ”ל הקבוצה דוד רפאל. הזרוע הביצועית של הקבוצה, יוזמת ומתכננת פרויקטים למגורים ולמסחר, באמצעות ארגון וניהול קבוצות רכישה וכן פועלת בתחום השבחת קרקעות ונדל”ן מניב. בנוסף, לרפאל נדל”ן פעילות ענפה בתחומי התחדשות עירונית במספר מוקדים בארץ. המומחיות של החברה היא ביצירת הזדמנות להשקעה מניבה, כזו המאפשרת ללקוח ליהנות מערך עליית הנכסים והשבחתם. 

דוד רפאל עוסק בנדל”ן מזה כ- 30 שנים וכיום לקבוצה עשרות פרויקטים בתכנון לבניה בהיקף רחב של מעל ל 350 אלף מ”ר מסחר ומאות יחידות דיור בערים שונות ברחבי הארץ. 

רוצים שנחזור אליכם ?

מאמרים וטיפים בתחום המעליות

קבלו עצות מהמקצוענים בתחום

חידוש מעליות

סלע חידוש מעליות מעליות ישנות הן ללא ספק דבר שלא נעים להשתמש בו, לעיתים אף קיים חשש להשתמש במעלית ישנה מטעמי בטיחות אישיים. אם אתם

קרא עוד »